Fysio Pilates for knogleskørhed

//Fysio Pilates for knogleskørhed
Fysio Pilates for knogleskørhed2018-08-04T16:55:38+00:00

Fysio Pilates for knogleskørhed/ osteoporose

Vi tilbyder et træningsforløb tilrettelagt for dig, der vil have de bedste betingelser for en god livskvalitet på trods af osteoporose/ knogleskørhed.

Fysio Pilates udgør grundtræningen, så du bliver stærk og lærer hensigtsmæssige bevægelser med rygsøjlen i “sikringsstilling”. Forløbet indeholder desuden også praktiske hverdagsøvelser samt information og rådgivning om idræt.

Hver måned er der et TEMA se kolonne nederst på side, som også bliver relateret til nedenstående emner i undervisningen

  1. FYSIO PILATES SOM GRUNDTRÆNING 
    Med Fysio Pilates for knogleskørhed/ osteoporose, lærer du at træne ”indefra og ud” og styrker din kropsmuskulatur, så musklerne støtter op om – og beskytter knoglerne bedst muligt. Vi begynder med den dybe muskulatur, holdningsmusklerne, og kombinerer derefter med de store muskelgrupper. Øvelserne kombineres på mange forskellige måder og niveauer, og du kan derfor træne over lang tid og stadig blive stærkere og mere bevægelig.  ​​
  2. HOLDNINGSKORREKTION – FALD-FOREBYGGELSE – BALANCE – GANG
    Vi har her fokus på styrketræning af ryggen kombineret med holdningskorrektion. Det er vigtigt at bevare rygsøjlen i en lang S-form, uden at den krummer frem, hvilket ofte er den første fejlstilling i ryggen ved knogleskørhed. Vi arbejder også med balance og afværgeteknik, idet at knoglebrud ved fald er en af de største bekymringer ifm. knogleskørhed. Vi træner mange forskellige dagligdagsbevægelser med rygsøjlen i sikringsstilling, fx støvsugning, havearbejde, rengøring, bordhøjder i forbindelse med madlavning, op og ned fra gulv, og meget andet. Spørg løs – så finder vi en løsning.
  3. LØFTE- OG BÆRETEKNIK 
    Du lærer at løfte og bære med rygsøjlen i sikringsstilling. Vi gentager de mange forskellige løftesituationer du kan komme ud for og snakker om, hvordan du kan fortsætte et aktivt liv med de livskvaliteter du sætter pris på og nødigt vil undvære, selvom du har knogleskørhed, fx rejser, motion, selskab, løft af indkøb, børnepasning og andet.
  4. MOTION OG IDRÆT 
    Motion er vigtigt, når du har knogleskørhed og din livsudfoldelse skal nødigt begrænses mere end nødvendigt. Gennem Fysio Pilates for knogleskørhed/ osteoporose, får du information om, hvordan du kan ændrer dine bevægelser, så du kan fortsætte med din vanlige idræt eller vejledning til at komme i gang med ny motion, der styrker dine knogler og muskler.

Program og træningstider for Fysio Pilates for knogleskørhed

Hvornår Tidspunkt Underviser Månedens tema Deltager antal
Mandag  11:00 – 11:55 Hanne Sørensen  Marts: hverdags aktiviteter max 7
Mandag  16:00 – 16:55 Hanne Sørensen  Marts: hverdags aktiviteter max 7
Tirsdag  10:00 – 10:55 Hanne Sørensen Marts: hverdags aktiviteter max 7
Onsdag  10:00 – 10:55 Hanne Sørensen Marts: hverdags aktiviteter max 7

Bestil tid her:

Godthåbsvej 58A
Bülows hallen
Mariendals hallen

Klippekort til holdtræning

Klippekort holdtræning, løbende optag
Max 7 deltager pr lektion.
Online booking

Klippekort holdtræning (55 min.) Gyldighed:
1 lektion  kr. 120,- 5 mdr
5 lektioner kr. 600,- 5 mdr
10 lektioner kr. 1150,- 8 mdr
15 lektion kr. 1650,- 8 mdr
20 lektion kr. 2070,- 8 mdr