Fysio Pilates for knogleskørhed

 

Vi tilbyder et træningsforløb tilrettelagt for dig, der vil have de bedste betingelser for en god livskvalitet på trods af osteoporose / knogleskørhed.

Fys Pilates udgør grundtræningen, så du bliver stærk og lærer hensigtsmæssige bevægelser med rygsøjlen i "sikringsstilling". Forløbet indeholder desuden også praktiske hverdagsøvelser samt information og rådgivning om idræt.

Hver måned er der et TEMA se kolonne nederst på side, som også bliver relateret til nedenstående emner i undervisningen

  1. FYS PILATES SOM GRUNDTRÆNING 
    I FysPilates lærer du at træne ”indefra og ud” og styrker din kropsmuskulatur, så musklerne støtter op om – og beskytter knoglerne bedst muligt. Vi begynder med den dybe muskulatur, holdningsmusklerne, og kombinerer derefter med de store muskelgrupper. Øvelserne kombineres på mange forskellige måder og niveauer, og du kan derfor træne over lang tid og stadig blive stærkere og mere bevægelig.  ​​
     
  2. HOLDNINGSKORREKTION - FALD-FOREBYGGELSE - BALANCE - GANG
    Vi har her fokus på styrketræning af ryggen kombineret med holdningskorrektion. Det er vigtigt at bevare rygsøjlen i en lang S-form, uden at den krummer frem, hvilket ofte er den første fejlstilling i ryggen ved knogleskørhed. Vi arbejder også med balance og afværgeteknik, idet at knoglebrud ved fald er en af de største bekymringer ifm. knogleskørhed. Vi træner mange forskellige dagligdagsbevægelser med rygsøjlen i sikringsstilling, fx støvsugning, havearbejde, rengøring, bordhøjder i forbindelse med madlavning, op og ned fra gulv, og meget andet. Spørg løs - så finder vi en løsning.
     
  3. LØFTE- OG BÆRETEKNIK 
    Du lærer at løfte og bære med rygsøjlen i sikringsstilling. Vi gentager de mange forskellige løftesituationer du kan komme ud for og snakker om, hvordan du kan fortsætte et aktivt liv med de livskvaliteter du sætter pris på og nødigt vil undvære, selvom du har knogleskørhed, fx rejser, motion, selskab, løft af indkøb, børnepasning og andet. 
     
  4. MOTION OG IDRÆT 
    Motion er vigtigt, når du har knogleskørhed og din livsudfoldelse skal nødigt begrænses mere end nødvendigt. Her får du information om, hvordan du ændrer dine bevægelser, så du kan fortsætte med din vanlige idræt eller vejledning til at komme i gang med ny motion, der styrker dine knogler og muskler.
     
HvornårTidspunktLektionUnderviserMånedens temaDeltager antal
Mandag 09:00 - 09:55 55 minutter Hanne Sørensen April: kropskerne max 7
Mandag 16:00 - 16:55 55 minutter Hanne Sørensen April: kropskerne max 7
Tirsdag 10:00 - 10:55 55 minutter Hanne Sørensen April: kropskerne max 7

 

 

 

Vilkår og betingelser

  • Klippekort købes via klinikken, mail eller ring til os (klippekort kan faktureres, købes på kort eller kontant). 1 lektion svarer til ét klip - se udvalg af klippekort her på siden. Et 'klippekort til holdtræning 55 min.' kan anvendes til alle hold af 55 minutters varighed (med undtagelse af efterfødselsgymnastik).
  • Ved aflysning af lektionen får alle direkte besked pr. sms.
  • Online afmelding kan ske indtil 24 timer før den aktuelle lektion.
  • Der er løbende optag på alle hold.

Nyheder

Find vej

Fysioterapi og Træningsklinik
Godthåbsvej 58A
2000 Frederiksberg
(Hjørnet af Godthåbsvej og Ærøvej) 

Fysioterapi og Træningsklinik
Frederiksberg Hallerne
Jens Jessensvej 20
2000 Frederiksberg

Skriv til os her

Webdesign - Mediestorm ApS